Digitale workshop: social media in Crisiscommunicatie, tijdens en na corona

Pelpina

Digitale workshop: Social media in crisiscommunicatie (tijdens én na corona)

Datum: 30 juni 2020 - 11.00-12.00 uur
Spreker: Lukas Burgering, specialist interne- en crisiscommunicatie
Kosten: gratis toegankelijk
Locatie: webinar Zoom

Wat kun je verwachten?

Vroeger leerden we communicatieprofessionals over de golden hour, nu lijken dat wel de golden 10 seconds geworden. Snel reageren bij een crisis op social media is cruciaal. Snel, sneller of zo snel dat je niet meer weet wat je overkomt?

In het huidige coronatijdperk is iedereen voor een uitdaging komen te staan als het gaat om crisiscommunicatie. In deze digitale workshop vertelt Lukas Burgering je alles over Social Media in Crisiscommunicatie. Hij gaat in op de huidige coronacrisis en de communicatie tijdens én na een crisis. 

Lukas Burgering

Lukas Burgering is dertien jaar journalist geweest bij de NOS, zowel in als buiten beeld. In 2006 verruilde hij de journalistiek voor de communicatie, in diverse vaste en interim functies. Hij was onder meer hoofd communicatie bij Tata Steel, corporate woordvoerder van Shell en Ahold, lid van eht Global Crisis Management Team van Shell, hoofd media van Schiphol en woordoverder en crisisconsultant voor Holland Casino. Op dit moment adviseert hij de NBA (beroepsorganisatie van Accountants). Daar leidt hij de reputatiecampagne 'Nederland rekent op zijn Accountants' en is hij sinds de uitbraak van COVID-19 lid van het crisisteam. 

Meer details staan op Lukas' website en op LinkedIn. Onder de kop '250' schrijft Lukas elke week een blog van 250 woorden over zijn vak en actuele issues in communicatie. 

Webinar gemist of terugkijken?

Waar komt de naam Babbage vandaan?
Charles Babbage (1791-1871) was een Brits filosoof en uitvinder die bekend werd als de ontwerper van de eerste mechanische rekenmachine, de voorloper van de computer. Net als Charles Babbage staat Babbage Company voor ontwikkeling en innovatie.