Workshop Podcasts in je Contentstrategie

Frank KromerDatum: dinsdag 3 september 2019
Sprekers: Frank Kromer en Koos Tervooren (journalisten en podcastmakers)
Kosten: € 99,- excl. BTW, incl. drankjes en snacks
Locatie: Babbage Company, Amsterdam

Podcasts zijn booming. Inmiddels luisteren ruim 2,2 miljoen Nederlanders naar audio on-demand. Ook bedrijven en marketeers hebben het medium (her)ontdekt. Podcasts maken dan ook steeds vaker deel uit van een contentstrategie van een bedrijf. De mogelijkheden om dichter bij je doelgroep te komen zijn enorm.

Wat kun je verwachten?

Tijdens de workshop nemen Frank en Koos je mee in de wereld van podcasts. Hoe kom je er achter of podcasts iets voor jouw bedrijf kunnen zijn? Hoe bedenk je een goed format, en wat heb je allemaal nodig om jouw doelgroep te bereiken? Je krijgt tips en kunt direct aan de slag.

Voor wie bedoeld?

Interessant voor iedereen die meer wil weten over podcasts; en vooral hoe kun je het medium gebruiken in je contentstrategie. Wanneer werken podcasts wel en wanneer niet.

De sprekers

Koos TervoorenFrank Kromer heeft jarenlang in de journalistiek gewerkt. De van huis uit econoom en amerikanist werkte voor De Telegraaf, Het Parool en BNR Nieuwsradio. Koos Tervooren (Bsc Geschiedenis en MA Journalistiek) werkte lange tijd voor BNR Nieuwsradio als verslaggever en presentator. Samen zijn zij vorig jaar het fullservice podcastbedrijf Microphone Media gestart. Voor hun productie ‘De Oversteek’ wonnen zij onlangs een Dutch Podcast Award.

Programma

18:30 - 19:00 uur Ontvangst met een drankje en een snack
19:00 - 21:30 uur Programma workshop
- waarom podcasts?
- hoe maak je een podcast?
- hoe kun je het effectief inzette?
21:30 - 22:00 uur Afsluiten met borrel

Inschrijven voor de workshop

Waar komt de naam Babbage vandaan?
Charles Babbage (1791-1871) was een Brits filosoof en uitvinder die bekend werd als de ontwerper van de eerste mechanische rekenmachine, de voorloper van de computer. Net als Charles Babbage staat Babbage Company voor ontwikkeling en innovatie.