Waren we niet allemaal in de datsja van Poetin? - Lieke Severijns

Lieke Severijns 20-2-2018 10:53
Categorieën: Blogs

Mooie verhalen vertellen wordt ons geleerd; storytelling! Verhalen zijn een krachtig en effectief communicatiemiddel en storytelling verkoopt. Halbe Zijlstra moet dit in zijn hoofd hebben gehad toen hij 'feiten' in fictie omtoverde. Jammer dat Halbe de kleine letters niet gelezen heeft, waarin het belang van de waarheid en de authenticiteit van storytelling wordt benadrukt.

Maar maken we ons niet allemaal schuldig aan het mooier voordoen van de werkelijkheid? Willen we
stiekem niet allemaal one of the guys zijn in de datsja van Poetin? Is het niet mens eigen om je ervaring een beetje op te poetsen daar waar het gaat om je 'Personal Branding'?

Bij Babbage Company hebben we er dagelijks mee te maken. Aan ons de taak om, door o.a. persoonlijk
contact en goede vraagstelling, door te dringen tot de kern van iemands motivatie en ambitie. En de feitelijke rol en individuele bijdrage op te tekenen die is gerealiseerd in de diverse functies. Dit is een vak en dat vak verstaan onze consultants en recruiters. Hier trainen wij veelvuldig op.

blog_image:article_babbag_15191206385a8bf0fe570fc.jpg:end_blog_image

Naast het zorgvuldig omgaan met de Personal Branding van kandidaten die wij mogen vertegenwoordigen - om hen zo goed mogelijk te representeren zonder afbreuk te doen aan de waarheid - hebben wij ook te maken met het toenemende belang van Employer Branding bij onze business partners.

The war is on!
In de overspannen arbeidsmarkt moeten werkgevers hun beste beentje voorzetten om hoog opgeleide professionals te vinden, te boeien en te binden. De 'War on talent' betreft niet enkel meer generatie Z, maar ook de al ingeburgerde millennials en betreft inmiddels ook de ervaren marcom-professional.

blog_image:article_babbag_15191203765a8beff840170.jpg:end_blog_image

Vliegende start 2018
2018 is alweer een stukje op weg en ook wij hebben een vliegende start gemaakt. Wat zich afgelopen anderhalf jaar aftekende zet door; de arbeidsmarkt voor hoger opgeleide professionals binnen het domein van marketing, communicatie en online is behoorlijk overspannen aan het raken. Een markt waar de kandidaat koning is, is ook een markt waar opdrachtgevers hun beste beentje voor moeten zetten om nieuw talent binnen hun gelederen op te nemen: Employer Branding.

blog_image:article_babbag_15191203975a8bf00d9bfb8.jpg:end_blog_image

Mag het een pootje minder?
U zoekt het schaap met de 6 poten. De kans op de perfecte match zit vaak in 'een pootje minder'. Kleine concessies kunnen het verschil maken en een topkandidaat verleiden om het gesprek met u aan te gaan en om voor uw organisatie te kiezen. Een paar simpele suggesties:

  • Kijk naar het toekomstpotentieel; wat MOET iemand meebrengen en wat is te leren;
  • Welke competenties zijn nou ECHT belangrijk (max. 4);
  • Hou het schuurtje bij het huisje: bij een medior horen medior kwalificaties en bij een senior, in een zeer concurrerend speelveld, hoort een stevig pakket aan arbeidsvoorwaarden;
  • Ben flexibel in werktijden; bied kandidaten de mogelijkheid om hun inzet aan te passen aan hun levensfase & stuur outputgericht;
  • Reageer snel en zorg voor een soepele en vlotte procedure, een gewilde kandidaat heeft meerdere opties!

blog_image:article_babbag_15191204485a8bf0402faf6.png:end_blog_image

Niet hunten maar verleiden

In onze rol vertegenwoordigen wij u als opdrachtgever en zijn wij de verbindende schakel naar het netwerk van potentiele kandidaten en interim professionals. Wij diepen uw vraag uit, verrijken het functieprofiel, benchmarken de arbeidsvoorwaarden en doen suggesties om uw bedrijf beter voor het voetlicht te krijgen. Wij vertellen het verhaal achter uw organisatie en brengen dit enthousiast en kundig over op potentiele kandidaten. Ons motto daarbij: niet hunten, maar verleiden!

Meer weten over onze strategie? Ik vertel u er graag meer over!

Lieke Severijns
Managing Director / Partner
Babbage Company

E lieke.severijns@babbage.nl
T 020 441 4707 | 06 512 31 285

Reageer