Heb jij al de C factor?

Denk jij als adviseur ook weleens: het probleem is hier niet de communicatie maar de inhoud? Leer dan hoe je met Factor C meer invloed kun krijgen op de inhoud van projecten en beleid, om ze geschikter te maken voor communicatie. Natuurlijk zonder op de stoel van de projectleider te gaan zitten! 

Factor C is een manier van werken die helpt om strategisch aan de slag te gaan met communicatie en projecten communicatiever maakt - bij uitstek geschikt voor projecten en programma's waar omgevingsgericht of opgavegericht gewerkt wordt.

‘Leer communiceren mét projecten, in plaats van vóór projecten.’

Projecten communicatiever maken

Adviseur en trainer Jonas Bouwmans: “Factor C staat letterlijk voor hoe je de factor c(ommunicatie) in een project krijgt en zo projecten communicatiever maakt. Met deze methode doorloop je beproefde stappen om het echt samen te doen en de taken goed te verdelen. Dit maakt jou een betere en stevigere adviseur, met communicatie die beter op de omgeving aansluit.’ 
 

Projecten communicatiever maken

Jonas: “Factor C staat letterlijk voor hoe je de factor c(ommunicatie) in een project krijgt en zo projecten communicatiever maakt. Met deze methode doorloop je beproefde stappen om het echt samen te doen en de taken goed te verdelen. Dit maakt jou een betere en stevigere adviseur, met communicatie die beter op de omgeving aansluit.’ 

Jonas is communicatiestrateeg, trainer en trekker van Factor C in de gemeente Amsterdam. Hij vertelt: ‘In 2007 maakte ik kennis met Factor C. Sindsdien heb ik de methode mee helpen doorontwikkelen en deels een eigen invulling gegeven voor onze gemeente. Dat doen overigens meer gemeenten - de gemeente Rheden bijvoorbeeld heeft er ook nog eens een heel overzichtelijke site van gemaakt.’

 

Training Factor C

Voor Babbage Company / De Redactie geeft Jonas al een aantal jaar de Training Factor C: Communiceren met projecten. In de training leer je hoe je projecten communicatiever kunt maken. Vandaar ook de naam, communiceren met projecten, in plaats van voor projecten. Jonas: “Aan de hand van je eigen en elkaars casussen doorlopen we alle stappen van de Factor C-aanpak: van heldere doelen stellen, het krachtenveld analyseren, het kernverhaal maken tot het opstellen van een communicatiekalender. Ondertussen heb je de interne wereld en samenwerkingspartners een heldere plek gegeven om de kans op succesvolle communicatie en participatie verder te vergroten.”

 

Wat je kunt na de training?

  • Een projectaanpak (of programma) ordenen zodat die geschikter is voor communicatie; 
  • Tools toepassen om met projectteams het krachtenveld in kaart te brengen;
  • Een verbindend verhaal maken dat niet alleen aansluit op het beleid of het project, maar vooral ook op de doelgroep; begrijpelijk en toegankelijk;
  • Teamleden meenemen in de gezamenlijke communicatieaanpak, taken beter verdelen door samen kanalen, middelen en stappen in kaart te brengen;

 

Heb jij nog niet de C factor? 

Meld je hier dan direct aan voor de tweedaagse training Factor C: Communiceren met projecten van Jonas Bouwmans op 7 en 14 oktober 2022. 
Deze cursus is ook als incompany training te boeken. Op locatie of online. Een incompany training is maatwerk waar en wanneer jij wilt.

 

Ondersteuning nodig bij Factor C? 

Babbage Company heeft meerdere adviseurs die deze aanpak kunnen toepassen in de praktijk. 

Neem contact op met onze Manager Projecten Communicatie & Content



Merlijn Wessels
merlijn.wessels@babbage.nl
06 - 18 601 008

 

Blijf up-to-date

Blogs en nieuws

Meer weten over samenwerken?

Neem contact op 2020

Meld je aan

Heb je nog geen account?
Maak er dan direct één aan!

Schrijf je in!

Babbage Company gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.