Interview met de spreker: Kirsten Jassies over Kick ass content

Hoi Kirsten! Je bent zoals je zelf zegt een DIY social media expert en heb je een enorme passie voor beeld (op social media). Waar komt deze fascinatie vandaan/Hoe is dit ontstaan?
"Al sinds mijn opleiding aan de Hogeschool van Amsterdam ben ik gefascineerd door tijdschriften. Na de kunstacademie werd ik aangenomen voor een traineeship bij Sanoma. Daar heb ik binnen twee jaar de overstap gemaakt naar de online/internet kant. Ik vond die kant zo fascinerend omdat het zo snel veranderde ten opzichte van papier/offline. Als mensen reacties instuurden konden we daar meteen op reageren. 
De social kant heeft mij altijd enorm aangetrokken en dus ook de combinatie met beeld, vanuit mijn magazines en televisiefascinatie. En helemaal dat je dat nu zelf kan doen op social media! Dat je beeld, tekst, video en audio allemaal kunt mixen om Stories en TikToks van te maken. Het is dus een fascinatie die ik altijd al had en daarmee probeer ik veel bedrijven te helpen om de mogelijkheden met beeld strategisch in te zetten."

Hoe zie je de rol van social media in deze coronacrisis? 
"Deze coronacrisis is bizar geweest omdat we allemaal thuis zaten. Zoomen en livestreamen is het mooiste wat je kunt doen als je niet bij elkaar kan zijn: the next best thing. En dus ook livestreamen via social media. Op die manier kan je dichtbij je helden zijn, bij mensen die je bewondert, bij je favoriete artiesten die concerten geven, bij online trainingen,... Social media heeft mensen dichter bij elkaar gebracht. Daarom is het heel belangrijk gebleken tijdens de pandemie. Zoomen is op uitnodiging, maar op social kunnen heel veel mensen meedoen. Het mooie is ook dat je per ongeluk dingen kunt tegenkomen en ontdekken."

Waarom is kick ass content zo belangrijk voor merken, bedrijven en organisaties?
"Content maken is mijn ogen heel erg belangrijk. Je wilt je verhaal vertellen en gehoord worden. Dit kan via je eigen tijdschrift, nieuwsbrief of website en dat zijn ook belangrijke kanalen. Maar social media amplificeert, geeft je een soort megafoon. Nog meer mensen kunnen het verhaal horen, ook zonder te adverteren. Als jij een mooi verhaal vertelt voor een specifieke doelgroep, een verhaal dat heel erg aansluit bij hun beleving, en als zij dan met jou willen praten… daarvoor is social media het mooiste platform dat je kunt hebben. Het gaat niet persé om de verkoop van je product of dienst. Het gaat voor mij heel erg om het verkopen van een passie, expertise of een droom. Dat je vervolgens ook producten of diensten verkoopt is oké. Maar als je het niet meent, niet geïnteresseerd bent in je doelgroep of niet echt gaat voor je passie, dan gaat verkopen ook niet lukken. Bij content voor social media komt meer kijken dan keihard verkopen."

Wie is jouw all time favorite content hero? En waarom?
Mijn alltime favorite content heroes zijn Celeste Barber en Rogier Roeters. Dat zijn twee types waar ik heel erg om moet lachen. Ik hou heel erg van de emotie, de herkenning en dat je blij gemaakt wordt. Die twee dingen vind ik heel belangrijk voor mezelf en voor social media.  Celeste Barber doet bijvoorbeeld op hilarische wijze de bizarre pozes van de mooiste meisjes van Instagram na. En Rogier Roeters maakt tekeningen over hele herkenbare, grappige situaties. Zo lekker om even alles uit je hoofd te krijgen als je zoiets ziet. Dat doen bijvoorbeeld dieren filmpjes ook. Dus daar ben ik ook gek op!

En tenslotte, kun je vast een tipje van de sluier oplichten: wat gaan we doen/leren tijdens de online workshop?
In de online workshop ga ik mensen meenemen in de nieuwe vormen van content en hoe je deze zelf kunt toepassen. Het gaat om het analyseren en ontleden van content die jij goed vindt. We weten inmiddels welke triggers werken en welke emoties je kunt oproepen bij content: blij worden, herkenning, verdriet, boosheid... deze triggers werken om mensen te laten reageren. Deelnemers leren welke formats en welke kanalen zij het beste kunnen inzetten. Want het social media landschap is inmiddels best complex geworden. Ik ga vooral in op de nieuwste vormen die mensen nog lastig vinden, zoals Stories, Reels en TikToks. 

Interesse gekregen in het webinar? Aanmelden kan hier!
 

Meer weten over samenwerken?

Neem contact op 2020

Meld je aan

Heb je nog geen account?
Maak er dan direct één aan!

Schrijf je in!

Babbage Company gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.