Professional in the Spotlights – Dionne Knooren, Online Marketeer (a.i.) bij AgroEnergy

“Ik bouw een skelet waarop voortgeborduurd kan worden”

Al ruim 21 jaar zijn wij de verbindende schakel in het netwerk van marketing- , communicatie,- en online professionals. We vinden voor zowel junior, medior als senior professionals passende opdrachten/projecten/functies. Dat zijn zowel interim-professionals (als zzp-er of via project- detachering), onze eigen pool Babbage-projectprofessionals (die in vaste dienst werken voor verschillende werkgevers) en professionals die op zoek zijn naar een nieuwe (vaste) uitdaging. We stellen je graag een aantal van hen voor! Deze keer in the spotlights: Dionne Knooren, Online Marketeer bij AgroEnergy.

De basis in online marketing

“Ik heb Social Management gestudeerd aan de Hogeschool van Utrecht met een specialisatie in Marketing Management aan de Christelijke Hogeschool Windesheim. Via een stage bij een PR-bureau ben ik in de marketing terecht gekomen. Ik was al veel bezig met social media en adverteren voor eigen projecten, met die stage kon ik die vaardigheden uitbouwen. Ik heb een heleboel geleerd over de customer journey en content marketing, dat was erg interessant.

Wat mij fascineert aan online marketing is de mogelijkheid dat je álles kan volgen en controleren. Dus je kunt precies zien wat de customer journey is en wat het gedrag is van de mensen door de journey heen. Met die kennis kun je heel veel bereiken. 

Ik wil mijn marketing-skills goed laten zien. Zo heb ik een aantal jaar een eigen website waar ik schrijf over zaken die te maken hebben met ondernemen: www.ondernemenalseenbaas.nl. Daar schrijf ik over online marketing.”

Foto: Daisy fotografie

AgroEnergy beter vindbaar maken

“Mijn opdracht bij AgroEnergy is vooral om de website goed vindbaar te maken door de Search Engine Optimization (SEO) te verbeteren. Daarbij heb ik ook de structuur van de website verbeterd en overzichtelijker gemaakt. Zo kunnen bezoekers van onze website de informatie die ze zoeken veel beter vinden. AgroEnergy deelt heel veel blogs en andere kennisartikelen, potentiële klanten moeten die artikelen goed kunnen vinden.”

SEO is the way to go

“Ik vind het uitdagend de hele customer journey uit te denken, niet alleen de SEO. Het gaat om het inspelen op verwachtingen van bezoekers van een site. Ik wil zorgen dat ze vinden wat ze zoeken. Met mijn eigen website heb ik mij gaandeweg SEO eigen gemaakt, maar ik heb meerdere websites opgezet waar de SEO op orde moest zijn. Op die manier blijf ik daarmee oefenen en ik kan het laten zien in mijn portfolio.”

Bouwen en doorgeven

“AgroEnergy gooide mij in het diepe, dat vind ik leuk. Zij gaven mij de opdracht en ik mocht zelf bepalen hoe ik het ging aanpakken. Dan is het uitdagend orde te scheppen in de opbouw die er al is; het skelet te bouwen en te zorgen dat ik het verbeter. Ik vind het leuk me in zo’n project vast te bijten en me erin te verdiepen.

Voor deze opdracht heb ik ook een strategisch plan geschreven over hoe wij potentiële klanten zo lang mogelijk op onze pagina kunnen houden. Ik leg de basis waarop voortgeborduurd kan worden. Als het huis staat, kan ik het loslaten en kunnen anderen het overnemen.”

Snel en direct

“Mijn contact met Babbage Company is heel fijn. Ik had prettige gesprekken met Eline en Iris heeft de contacten met AgroEnergy geregeld. Het hele traject is prima verlopen. Ik kan Babbage zeker aanbevelen, de communicatie gaat snel en direct. Als jullie in de toekomst een interessante marketingopdracht hebben sta ik zeker weer voor samenwerking open.”

Niet op één paard wedden

“Naast AgroEnergy doe ik nog andere projecten. Ik werk onder andere ook voor een vastgoedmakelaar. Daarnaast zijn er nog andere projecten waar ik mee bezig ben, waaronder mijn eigen website. Ook ben ik bezig met ABN Amro een artikel te schrijven over beleggen voor beginners., dat is weer iets heel anders. Verschillende opdrachten vragen allemaal iets anders van me, dat vind ik heel prettig. Ik houd van diversiteit.

Zo ben ik ook eigenaar van een Pinterest marketing bureau. Pinterest is nog een relatief onbekend platform, maar je kan je bedrijf er goed mee helpen groeien. Ik help bedrijven met het opzetten van een account, de strategie uitdenken en campagnes via Pinterest laten draaien.

Ik zou nooit echt op een opdracht willen zitten, ik wil meerdere opdrachten tegelijk hebben lopen. Ook eigen projecten, zoals mijn website. Daarbij is netwerken heel belangrijk: jezelf goed profileren op LinkedIn en een online portfolio hebben."

Geef het goede voorbeeld

"Als Online Marketeer moet je het goede voorbeeld geven, dus goed zichtbaar en vindbaar zijn. Dus zelf een webshop of een website hebben en weten hoe je jezelf moet profileren in de markt. Je bent je eigen visitekaartje. Practise what you preach!” 

“Ik kan Babbage Company zeker aanbevelen, de communicatie gaat heel snel en direct”

Ben jij ook op zoek naar een nieuwe uitdaging? Wij gaan graag met jou in gesprek en samen op zoek naar een mooie next step . Solliciteer nu!
In de serie Professional in the Spotlights hebben we vele verhalen. Leer bijvoorbeeld over de opdracht van Michelle van der Hut bij NLWorks of check het verhaal van Karin van Appeldoorn, die werkt voor de Hogeschool van Amsterdam.

Interested in working together?

Don't you have an account yet?
Create one instantly!

Sign up!