Professional in the Spotlights: Cleo Ferreira, Corporate Communications Manager bij Kendrion

 "Het geldt niet alleen voor marketing, communicatie of online, maar als je ergens een deur dichtdoet, gaat een andere open."

Al meer dan 20 jaar zijn wij de verbindende schakel in het netwerk van marketing-, communicatie- en online professionals. We vinden voor zowel junior, medior als senior professionals passende opdrachten/projecten/functies. Dat zijn interim-professionals, onze eigen Babbage Professionals die op detacheringsbasis werken en professionals die op zoek zijn naar een nieuwe vaste uitdaging. In ‘Professional in the Spotlights’ stellen we ze graag voor!

Deze keer in the spotlights: Cleo Ferreira, Corporate Communications Manager bij Kendrion.

Hoi Cleo, hoe ben jij in het communicatievak beland?

 “Ik kom uit Brazilië, maar woon al 20 jaar in Nederland. In Brazilië heb ik communicatie en journalistiek gestudeerd en als journalist gewerkt. Ik was altijd op pad om mensen te interviewen. Toen ik naar Nederland kwam, was ik net afgestudeerd en sprak geen Nederlands, maar wel Engels. Mijn eerste baan was bij KEMA KEUR. Zij hadden vestigingen in andere landen, maar de communicatie tussen die landen en het hoofdkantoor ging niet zo goed. Mijn taak was de communicatie te verbeteren. Zo ben ik richting business communications gegaan…”

Hoe ben je bij Babbage Company terecht gekomen?

“In 2013 werkte ik bij Microsoft en na een reorganisatie van de hele marketingafdeling stond ik opeens op straat, zoals dat heet. Ik heb mij toen ingeschreven bij Babbage Company en werd onderdeel van de Babbage Internationals community (de native & near-native marcomspecialisten). Niet lang daarna werd ik gebeld voor een internationale vacature; het leek alsof die precies geschreven was voor mij. Binnen een paar dagen mocht ik op gesprek komen, dat was echt supersnel! Babbage keek niet alleen naar mijn laatste functie, maar naar mijn hele cv en dat vond ik fijn. Ze konden echt de juiste functie vinden die ik wilde en die bij me paste. Binnen een week had ik een nieuwe baan bij het toenmalige Ahold - tegenwoordig Ahold Delhaize. Dit was eerst tijdelijk, maar werd al snel een vaste functie. Ook de procedure binnen Babbage was persoonlijk, alsof ik gesprekken met vrienden hadden. Heel fijn en vertrouwd. Ik was toen al heel blij met Babbage Company.”

Je werkt nu bij Kendrion. Hoe ben je daar begonnen en wat doe je daar?

“Ongeveer zes maanden geleden was ik op zoek naar een nieuwe baan. Op de website van Babbage stond een vacature voor een corporate communications manager bij Kendrion. Toen ik het profiel las, belde ik gelijk Monique van Vliet gelijk en zei “Dit is één op één waar ik naar op zoek ben.  Het leek op mijn eerdere baan bij Ahold Delhaize”. Ik was daar met allerlei projecten bezig voor interne - en externe communicatie en ik wist een beetje van alles, maar ik was niet eindverantwoordelijk. Kendrion is een veel kleinere organisatie en hier ben ik wel verantwoordelijk voor alles. Dus voor mij is dit een grote stap naar voren. Alles klopte en dat gaf mij een heel fijn gevoel. Ik kreeg weer dezelfde persoonlijke en vertrouwde begeleiding. Ik ben Babbage heel dankbaar dat ze me zo geholpen hebben.”

Babbage keek niet alleen naar mijn laatste functie, maar naar mijn hele cv

Wat maakt deze functie direct aantrekkelijk voor jou? Wat maakt dit werk uitdagend?

“De combinatie van strategie en hands on. Je moet het allebei goed kunnen. Daar zit de uitdaging. Het is mooi iets te doen wat buiten je comfort zone gaat. Dat is best eng, maar ook leuk.  Ik zit hier voorlopig goed en heb veel te doen omdat het een klein kantoor is, zijn alle functies exclusief. Niemand kan zomaar het werk van een ander overnemen. En ze willen veel nieuwe dingen gaan oppakken qua communicatie. Wat ik dus heb gedaan in de afgelopen jaren kan ik hier ook weer opbouwen! Dus het zal me de komende jaren niet gaan vervelen.”

Is er iets wat je andere marcomprofessionals wilt meegeven?

“Het geldt niet alleen voor marketing, communicatie of online, maar als je ergens een deur dichtdoet, gaat een andere open. Ik had bij Ahold Delhaize kunnen blijven werken, maar ik ging voor een nieuwe uitdaging omdat ik al vijf jaar ongeveer hetzelfde werk deed. De nieuwe uitdaging bleek uiteindelijk heel snel niets voor mij en ik heb ontslag genomen. Dat maakte me wel onzeker, maar ik heb er ook veel van geleerd. Je moet niet te snel in paniek raken. Hou je hoofd koel en gun jezelf de ruimte. En als het niet klopt, dan moet je er gewoon mee kappen. Het komt altijd goed!“

Ben jij ook op zoek naar een nieuwe uitdaging? Wij aan graag met jou in gesprek en samen op zoek naar een mooie next step. Sollicieer nu!
In de serie Professional in the Spotlights hebben we vele verhalen. Lees bijvoorbeeld over de carrière van Senior Communicatieadviseur Victor de la Vieter of check het verhaal van Daniëlle Schouten.

Meer weten over samenwerken?

Neem contact op 2020

Meld je aan

Heb je nog geen account?
Maak er dan direct één aan!

Schrijf je in!