Babbage Company is fan van jou, jij ook van ons?

Dit jaar organiseerde Babbage Company een online kerstborrel voor onze Babbage Ambassadors, alle communicatieprofessionals die afgelopen jaar via ons bij een nieuwe werk- of opdrachtgever zijn gestart. Als kerstcadeau ontvingen zij het boek FANstrategie en tijdens de online borrel nam de schrijver Wil Michels hen mee in deze strategie. Ook kregen zij een Babbage dropring cadeau. Een wat? Daar was nogal wat verwarring over na afloop van de presentatie. De dropring plak je achter op je telefoon, zo kun je hem tijdens het videobellen goed vasthouden of zelfs neerzetten. In deze blog lees je het verslag van het webinar.  

Babbage Company is fan van alle marketing- en communicatieprofessionals in ons netwerk, van jullie dus! Daarom vonden wij het leuk het nieuwste boek van Wil Michels over fanstrategie met jullie te delen als nieuwjaarsgeschenk. Tijdens onze online kerstborrel kwam hij vol enthousiasme vertellen over fanstrategie en waarom het zo’n leuke communicatiestrategie is.

Michels is een zelfbenoemd fan en zijn familie ook. Een fan is iemand die zijn enthousiasme over iets of iemand niet onder stoelen of banken kan steken en dat enthousiasme graag met anderen deelt. “Als een groep mensen iets leuk vinden, gaan anderen dat automatisch ook doen”, vertelt Michels. Op die manier kun je dus jouw doelgroepen makkelijker vinden en activeren.

De vraag is dan hoe je als bedrijf mensen fan maakt. Michels geeft aan dat het belangrijk is direct in contact te treden. “Mensen zijn gevoelig voor complimentjes”, benadrukt hij, “Als mensen een positief gevoel hebben bij het bedrijf, worden ze sneller fan”. Om dit nog verder te ondersteunen is het belangrijk meer te doen dan wat je belooft, oftewel ‘underpromise and overdeliver’.

Wanneer je eenmaal een fanschare hebt opgebouwd, kun je deze voor je laten ‘werken’. Of beter nog: je kunt samen met ze werken. Michels benadrukt dat mensen het leuk vinden om betrokken te worden bij een organisatie als ze eenmaal fan zijn. Storytelling is een belangrijk instrument voor het bouwen van vertrouwen en waardering van consumenten, wie beter dan die consumenten kunnen dat doen! Veel bedrijven doen dat al en het werkt erg goed. Samen met fans kun je dan bouwen aan een message house: vanuit één kernboodschap verschillende thema’s behandelen met feedback en ervaringen van de aanhangers van jouw merk.

Wil Michels, bedankt voor de inspirerende presentatie en alle Babbage Ambassadors bedankt voor de fijne samenwerking van afgelopen jaar! Ons motto voor het komende jaar: Maak elke dag een fan!

PS. Zijn wij al fan van jou? Wij zijn altijd op zoek naar marketing en communicatieprofessionals, van junior tot senior niveau, dus sluit je aan bij ons netwerk! Neem direct contact op met één van onze Recruitment Consultants.

Wil je het webinar terugkrijgen? Dat kan hier

Interested in working together?

Don't you have an account yet?
Create one instantly!

Sign up!