Interview met de trainer: Jeroen Duijvestijn

Op donderdag 16 september organiseert de Babbage Academy de Workshop 'Empathisch Stakeholdermanagement' door expert Jeroen Duijvestijn. De workshop wordt gegeven op een nieuwe locatie: Music Meeting Lounge in Amstelveen. Als voorproefje stellen wij Jeroen een paar vragen over empathisch communiceren en wat we leren in de workshop! Heb jij je al aangemeld? Er zijn nog plekken beschikbaar!

Hoi Jeroen! Je ondersteunt bedrijven en overheidsinstellingen al ruim twintig jaar bij het versterken van het vertrouwen van stakeholders én medewerkers in de organisatie. Volgende week geef je bij Babbage Company de workshop 'Empathisch Stakeholdermanagement'. Waarom is empathisch stakeholdermanagement voor een bedrijf/organisatie zo belangrijk (bijvoorbeeld tijdens een crisis zoals de coronacrisis)?

'Uit onderzoek blijkt dat organisaties die het beste naar hun stakeholders luisteren en hen ook begrijpen succesvoller zijn. En dan gaat het niet alleen om reputatie, maar ook om het aantrekken en vasthouden van talent, productontwikkeling en klantloyaliteit. Het inleven in en doorgronden van de diepere drijfveren van stakeholders blijkt op veel vlakken een randvoorwaarde voor succes. En met stakeholders bedoelen we ook medewerkers. Juist tijdens deze coronacrisis en met de komst van hybride werken, is het belangrijker dan ooit dat zij zich gezien, gehoord en serieus genomen voelen.'


Kan je vast een tip van de sluier oplichten: wat gaan we doen/leren tijdens de workshop?

'Ik heb Henk Noort, auteur van het boek De Empathische Organisatie, gevraagd een korte inleiding te houden over empathie vanuit een meer wetenschappelijke invalshoek en vanuit de praktijk van het marktonderzoek. Daarnaast zal ik vertellen over het concreet toepasbaar maken van deze inzichten bij het vormgeven van goed stakeholder- en reputatiemanagement, met enkele good practices uit mijn eigen ervaring. En we doen we een aantal oefeningen in empathisch luisteren. Dus kijk niet raar op wanneer ook je partner na een paar dagen vraagt waar je bent geweest.


Voor wie is deze workshop interessant? 
Eigenlijk voor elke manager die voor zijn of haar succes van bepaalde stakeholders afhankelijk is - zonder empathie is er geen draagvlak en krijg je je stakeholders ook niet mee. Maar uiteraard vooral voor professionals binnen communicatie, reputatie en stakeholdermanagement, want juist zij boeken pas resultaten als ze goed naar hun stakeholders luisteren. Voor deze professionals, maar ook voor HR-managers en marketeers zijn de inzichten die ze tijdens de workshop opdoen direct toepasbaar.

Wil je de workshop bijwonen? Er zijn nog een paar plekken beschikbaar. Meer informatie vind je hier

Meer weten over samenwerken?

Neem contact op 2020

Meld je aan

Heb je nog geen account?
Maak er dan direct één aan!

Schrijf je in!