Vacature in de spotlights: Online Marketeer

Door: Eva Samplonius 16-1-2019

Categorieën
:
Blogs,

Als je een vacature leest die bij je past, dan krijg je daar meteen energie van. Je wilt aan de slag voor dat merk, je verzint dingen die je zou willen doen. Aan de hand van een functieprofiel is echter niet altijd meteen duidelijk wat er van je verwacht wordt en daarom hebben we bij Babbage Company deze rubriek Vacature in de spotlights. HandicapNL trapt als eerste af in deze rubriek.

Wat doe je nu precies als Online Marketeer? Zomaar een dag in het werkzame leven bij HandicapNL

7:00
Het is maandagochtend. Rise and shine!
7:30
Tijdens het ontbijt check je op je iPad het laatste nieuws en social media. De blogs van de gevestigde namen zoals Marketingfacts en Frankwatching passeren bijna altijd de revue.
8:30
Je arriveert op kantoor. First things first: koffie! Op het secretariaat zijn al diverse collega's een praatje aan het maken. Even inhaken over hoe het weekend was. Je weet nooit wat ze nu weer hebben uitgespookt.
8:35
Onder het genot van het kopje koffie bekijk je hoe de planning eruit ziet en lees je de nieuwe e-mails. Vandaag stond op de planning om een analyse van de website uit te voeren. Welke pagina’s doen het goed, waar liggen nog kansen om te optimaliseren en hoe loopt de A/B test die we hebben opgezet?
9:00
Je checkt de KPI's. Zijn er significante veranderingen? Hé wat zie je daar. De nieuwsbrief die we vorige week verstuurd hebben lijkt veel minder traffic te hebben opgeleverd. Na het nodige speurwerk blijkt het verkeer niet gemeten te worden als afkomstig uit de mail. Hierdoor is dit vrij lastig traceerbaar in Google Analytics. Je past het meteen aan en onderneemt actie voor de volgende keer.
10:00
Campagneoverleg! Over drie weken starten we een hele toffe campagne waarbij we de onzichtbare problemen van mensen met een handicap in de spotlight zetten. We komen met het team bij elkaar om via scrum in kaart te brengen hoe alles loopt. Over een week wordt de landingspage opgeleverd en je bent bezig om het testtraject op te zetten. Daarna ga je aan de slag gaan met de briefing voor de zoekwoordenanalyse, het opstellen van een zoekmachine strategie en het opstellen van een meetplan.
12:30
Tijd voor lunch en/of een frisse wandeling.
13:00
Meeting: online marketing teamupdate. Tweewekelijks heeft dit team overleg. Tijdens de teamupdate geven we per persoon een korte review van de afgelopen twee weken, kijken we vooruit naar uitdagingen en kansen voor de komende tijd. Je trapt af door iedereen inzicht te geven in de belangrijkste website statistieken en aan te geven dat een aantal behaalde websitedoelen (conversies) achter lopen.

14:29
Je moet rennen naar de volgende meeting. In augustus staat er een Triathlon voor HandicapNL op de planning en we willen de online campagne gaan starten om deelnemers te werven. Samen met de senior fondsenwerver breng je de customer journey in kaart. Zo kan je aan de slag met het online plan en alvast gaan nadenken over de content.
Je twijfelt nog of je zelf gaat meedoen aan de Triathlon. Het zou wel goed zijn voor je beginnende buikje, want bij HandicapNL houden ze wel van taart.
16:00
Je kruipt weer achter je bureau en zie dat de mailbox het gewoon prima doet...
16:45
Nog even de administratie bijwerken en kijken wat er ook alweer voor morgen op de agenda staat. Morgen hebben we een brainstorm hoe we meer leads kunnen werven. Je noteert alvast wat ideetjes.
17:15
De werkdag zit er alweer op. Nog even de koffiekopjes opruimen en naar huis.
Doei HandicapNL, tot morgen!

Als je geïnteresseerd bent in deze baan als Online Marketeer, solliciteer dan direct bij HandicapNL! Wil je nóg meer weten? Neem dan contact op met Recruitment Consultant Eva.