Workshop Empathisch Stakeholdermanagement

Music Meeting Lounge, Amstelveen
16 september 2021

Workshop Empathisch Stakeholdermanagement door Jeroen Duijvestijn

Hoe kom ik tot een meer empathische bedrijfscultuur? Hoe kan ik empathisch met de buitenwereld communiceren? Hoe kan ik empathie inzetten tijdens een reputatie crisis? In de workshop Empathisch Stakeholdermanagement leren de deelnemers hun omgevingssensitiviteit te verhogen door in de schoenen van hun klanten, medewerkers, persrelaties, toezichthouders en andere stakeholders te gaan staan.
Datum: 16 september 2021, 18.30 uur
Kosten: 124,- excl. BTW (incl. koffie/thee, drankjes & snacks op locatie)
Locatie: Music Meeting Lounge, Amstelveen

Wat kun je verwachten?

In de workshop Empathisch Stakeholdermanagement leren de deelnemers hun omgevingssensitiviteit te verhogen door in de schoenen van hun klanten, medewerkers, persrelaties, toezichthouders en andere stakeholders te gaan staan. Met oefeningen en vele do's en don'ts uit de praktijk leer je stakeholders mee te krijgen en criticasters in ambassadeurs te veranderen. Je krijgt antwoord op vragen als: hoe kan ik komen tot een meer empathische organisatiecultuur? Hoe kan ik empathisch met de buitenwereld communiceren? Hoe kan ik empathie inzetten tijdens een reputatiecrisis? 

Voor wie bedoeld?

De workshop is bedoeld voor woordvoerders, communicatieadviseurs, managers communicatie en iedereen die werkt op het snijvlak van corporate communicatie en organisatiestrategie. In het bijzonder voor communicatieprofessionals die werken bij organisaties die hun stakeholdergroepen willen betrekken bij de organisatiestrategie en/of communicatieactiviteiten wordt deze workshop van harte aanbevolen.

De spreker

Jeroen Duijvestijn ondersteunt bedrijven en overheidsinstellingen al ruim twintig jaar bij het versterken van het vertrouwen van stakeholders én medewerkers in de organisatie. Tussen 2016 en 2019 bouwde hij als manager identiteit en reputatie van Coöperatie VGZ samen met stakeholders in de zorg aan de positionering van de zorgverzekeraar als 'zinnige zorgmakelaar'. Het versterkte de reputatie van VGZ significant en leverde ruim 200.000 nieuwe klanten op. Het internal branding programma 'Samen zijn we zinnig bezig', dat deze nieuwe positionering intern tot leven bracht, won talloze (internationale) prijzen, waaronder de beste interne communicatiestrategie van de European Association for Internal Communication. Op dit moment werkt Jeroen als interim communicatieadviseur Leiderschap & Cultuur bij de Belastingdienst, via Babbage Company.

Programma

18.30 - 19.00: Ontvangst met een drankje en een snack
19.00 - 21.30: De workshop (korte pauze tussendoor)
21.30 - 22.00: Afsluiten met borrel

 

Uiteraard houden we de coronamaatregelen nauwlettend in de gaten. De locatie, Rosarium Amsterdam, is volledig ingericht volgens de coronamaatregelen; er kan gemakkelijk 1,5 meter afstand worden gehouden en er zijn genoeg handsanatizers. Mocht het op de dag zelf niet mogelijk zijn om de workshop op locatie te organiseren, zal deze verplaatst worden naar een online sessie of een andere datum. We zullen je daar tijdig over informeren.

Inschrijven

Meld je aan

Heb je nog geen account?
Maak er dan direct één aan!

Schrijf je in!