Workshop Factor C voorjaar 2022

Music Meeting Lounge, Amstelveen
Voorjaar 2022

Factor C - Klaar voor communicatie? door Jonas Bouwmans

Denk jij weleens: was het projectdoel maar anders gekozen, dan zou de communicatie echt helpen? In deze workshop maak je kennis met Factor C, een beproefde methode om communicatie met project- en beleidsteams te ontwerpen. Je maakt kennis met de belangrijkste stappen. En we zoomen in op twee onderdelen die je helpen om je ook meer met 'de inhoud' te kunnen bemoeien en zo de communicatie verder te verbeteren.

Wanneer: voorjaar 2022
Tijd: 18.30-22.00 uur
Waar: Music Meeting Lounge, Amstelveen
Kosten: 124,- (ex. btw, incl. drankjes, koffie, thee & snacks op locatie)

Wat kun je verwachten?

Factor C bestaat al langere tijd en is op meer plaatsen en manieren doorontwikkeld. In de workshop Factor C leer je waar het vandaan komt en hoe het werkt. Ook maak je kennis met twee basiswerkvormen die helpen om een project of programma scherper in beeld te krijgen en vervolgens beter op anderen aan te kunnen sluiten.

Zo krijg je tips om een (project)aanpak snel te ordenen: welke zaken moet je scherp hebben om echt goed te kunnen communiceren? Hoe kom je bijvoorbeeld tot een doel dat richting geeft maar ook energie. Je kunt deze kennis gebruiken bij intakes en advies, maar ook om een keer de lead te nemen als facilitator. En daarnaast maak je kennis met een effectief stappenplan voor zeer verbindende verhalen. Je leert hoe je een team meeneemt om eerst het aanbod af te stemmen op een actor voordat je daarbij de juiste woorden zoekt.

Voor wie bedoeld?

De workshop is voor alle communicatieprofessionals binnen de (Rijks-)overheid, het bedrijfsleven en non-profit.

De spreker

De workshop wordt geleid door Jonas Bouwmans, communicatiestrateeg, trainer en trekker van Factor C in de gemeente Amsterdam. Daarnaast voert hij jaarlijks trainingen en communicatiesessies uit bij andere organisaties.

In 2007 maakte hij kennis met Factor C. Sindsdien heeft hij de methode mee helpen doorontwikkelen en eigen aanvullingen gegeven. Jonas haalt inspiratie uit andere vakgebieden als planmatig werken, organisatiekunde, procesmanagement en systeemdenken om die te verwerken in praktische tools en lessen die hij graag met communicatievakgenoten deelt, in trainingen en methodieken.

Maar bovenal draait hij veel advies- en faciilteertrajecten op uiteenlopende plekken en onderwerpen zoals: autoluw maken van binnensteden, duurzaamheid, gebiedsontwikkelingen, organisatieveranderingen, netwerkregie, participatief maken van beleid, en meer.

Programma

18.30 - 19.00: Inloop bij Music Meeting Lounge
19.00-21.30: Workshop (incl. pauze tussendoor)
21.30-22.00: Borrel achteraf

Aanmelden

Stay up-to-date

Blogs and news

Don't you have an account yet?
Create one instantly!

Sign up!

Babbage Company uses cookies to remember certain preferences and align jobs interests.