Workshop Jouw digitale KPI’s in een dashboard

Jean-Paul Luijten

Datum: Donderdag 27 september 2018
Spreker: Mart Evers: digital marketeer en webanalist
Kosten: € 99,- excl. BTW, incl. drankjes en snacks.
Locatie: Babbage Company, Amsterdam 

Je hebt een website, je maakt content, je gebruikt sociale media en je verstuurt een nieuwsbrief. Maar wat leveren al deze digitale activiteiten nou op? En hoe maak ik dit goed inzichtelijk voor het management?

Weg met Excelsheets waar je handmatig cijfers invoert en waar tig versies van rondzwerven. Jouw dashboard is altijd toegankelijk voor je stakeholders en laat altijd de actuele cijfers zien.

Wat kun je verwachten?

In deze workshop krijg je uitleg over de meest gebruikte KPI’s. We duiken in de wereld van pageviews en bounce rate. En we kijken ook naar click through rate en engagement van je social content.

Je gaat zelf aan de slag om je marketingdoelstellingen om te zetten naar concreet meetbare KPI’s. Daarna verwerk je deze in een simpel maar overzichtelijk geautomatiseerd dashboard.

We maken gebruik van onder andere Google Analytics en Google Datastudio. Daarnaast kijken we naar de meest gebruikte statistieken van Facebook, LinkedIn en Mailchimp.

Voor wie bedoeld

Deze workshop is voor iedere marketeer die het resultaat van zijn werk graag inzichtelijk maakt. Je kijkt wel eens in Google Analytics, maar de juiste data onttrekken en hier een goed verhaal van maken vind je wel een uitdaging.

De spreker

Mart is helemaal thuis in digitale marketing. Facebook, blogs, emails kennen geen geheim voor hem. Hij houdt van de creativiteit die je in content en campagnes kunt steken, maar… alleen als duidelijk het resultaat gemeten wordt. Daarom duikt hij in Google Analytics om te kijken welke content, socialmediaberichten en emails het beste werken. Concrete KPI’s opstellen en deze visualiseren in een dashboard, daarin komt zijn analytische kant naar boven.

Mart heeft ruime ervaring door zijn werk bij grote digitalmarketingbureaus. Hij doet daar projecten voor klanten zoals Philips, Adyen en Salesforce. Daarnaast was hij mede-bedenker van de app Fello, die het familieleden makkelijk maakt om de zorg voor een naaste te organiseren.

Programma

18:30 - 19:00 uur Ontvangst met een drankje en een snack
19:00 - 21:30 uur Programma workshop
- Digitale KPI’s: de theorie
- Digitale KPI’s: vertaal jouw marketingdoelstellingen naar meetbare KPI’s
- Opzetten dashboard: uitleg en aan de slag
21:30 - 22:00 uur Afsluiten met borrel

Inschrijven

 

Waar komt de naam Babbage vandaan?
Charles Babbage (1791-1871) was een Brits filosoof en uitvinder die bekend werd als de ontwerper van de eerste mechanische rekenmachine, de voorloper van de computer. Net als Charles Babbage staat Babbage Company voor ontwikkeling en innovatie.