'Samen in korte tijd een heel nieuw communicatieteam inrichten en bemensen'

Werving & Selectie Case Study

  • Sector: Semioverheid
  • Klant: Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied
  • Vacature: Sr. Woordvoerder (start)

 

De OD NZKG werkt in opdracht van ruim acht gemeenten en drie provincies (Noord-Holland, Utrecht en Flevoland). Met als belangrijkste taak het leefbaar houden van de omgeving. Door het verlenen van omgevingsvergunningen, toezicht en handhaving ziet deze organisatie erop toe dat bedrijven hun wettelijke verplichtingen nakomen op het gebied van: milieu, bodem en bouw. Vijf jaar na de start met de focus op de taken (Vergunningen, Toezicht en Handhaving) is er nu meer ruimte voor de ontwikkeling van  de eigen organisatie. Persoonlijke ontwikkeling en eigen verantwoordelijkheid krijgen veel aandacht. In deze fase wordt ook gekeken naar de kwaliteit/capaciteit van de communicatie. Uit onderzoek was gebleken dat de manier van communiceren niet meer paste bij de huidige tijd. Het werkgebied van de OD NZKG wordt steeds groter en complexer en staat steeds meer in de publieke aandacht. De basis van deze professionaliseringslag was o.a. het inrichten van een grotendeels nieuw communicatieteam. Christine de Ruiter was benoemd als kwartiermaker a.i. van dit team. Samen met de interim-woordvoerder hield zij niet alleen ‘de tent draaiend’ maar was ze ook verantwoordelijk voor acties die moesten leiden tot een betere communicatie en het recruitmentproces voor de communicatiefuncties.

Als eerste werd gezocht naar de cruciale positie van de senior woordvoerder. OD NZKG kwam met de urgente vraag om het recruitmentproces voor de vacature van woordvoerder over te nemen, omdat de eigen werving niet de gezochte kwaliteit had opgeleverd. Omdat we deze procedure snel op de rit hadden staan, bleek dat we als gespecialiseerde recruitmentpartner ook mee konden denken over de invulling van de vacature voor senior communicatieadviseur/teamleider en daaropvolgend de rest van het team. In een totale looptijd van nog geen 4 maanden heeft Babbage Company een compleet team geworven, bestaande uit een sr. woordvoerder, coördinator communicatie, een medior communicatieadviseur, een interne communicatieadviseur en een interim communicatiemedewerker. 

Benieuwd naar de hele case study? Lees hier verder: Case Study

Babbage Company

Onze Businesspartners

Meer weten over samenwerken?

Neem contact op 2020

Meld je aan

Heb je nog geen account?
Maak er dan direct één aan!

Schrijf je in!