podcast

S2 #6: Op naar de toekomst van het vak – communicatie toen, nu en straks

Op naar de toekomst van het vak - communicatie toen, nu en straks In deze aflevering van COMPOD vieren we het 25-jarig bestaan van...

Op naar de toekomst van het vak – communicatie toen, nu en straks

In deze aflevering van COMPOD vieren we het 25-jarig bestaan van Babbage door terug te blikken op de ontwikkeling van het communicatievak en vooruit te kijken naar de uitdagingen én kansen van ons vak in de toekomst. Samen met emeritus-hoogleraar Communicatiewetenschapen Betteke van Ruler en bijzonder hoogleraar Strategische Communicatie Lotte Willemsen bespreekt Monique thema’s zoals ethiek, de menselijke maat en de impact van AI. Hoe blijven we relevant in een snel veranderende wereld? En hoe verhouden wetenschap en praktijk zich tot elkaar in ons vak? Ontdek het in deze speciale aflevering van COMPOD!

Luister hier de aflevering via Spotify

Over COMPOD, dé communicatiepodcast

Welkom bij COMPOD, de communicatiepodcast van Babbage! Er gebeurt veel in het communicatievak en er zijn zoveel mooie verhalen te vertellen. Daarom verkent Monique van Vliet, Managing Partner bij Babbage, elke derde dinsdag van de maand een ander thema binnen communicatie. Iedere aflevering gaat zij in gesprek met een expert uit het vak. Geproduceerd door podcastbureau As we Speak.

Shownotes

De gasten

Het communicatievak is continu in beweging. De opkomst van AI, de roep om meer ethiek en de focus op de menselijke maat zorgen voor nieuwe uitdagingen én kansen. Ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van Babbage gaat Monique in gesprek met emeritus-hoogleraar Betteke van Ruler en bijzonder hoogleraar Lotte Willemsen. Samen blikken ze terug op de ontwikkeling van het vak én kijken ze vooruit. Over de kracht van reflectie, de rol van wetenschap, en het belang van nieuwsgierig blijven.

Meer informatie over dit onderwerp

  • Lees de publicaties van Lotte Willemsen voor SWOCC
  • European Communication Monitor 2023: “Één op de twee communicatie professionals worstelt dagelijks met ethische dilemma’s”. Lees hier het gehele ECM 2023 Rapport.
  • Bekijk de reclame van Coca Cola die volledig gegenereerd is door AI.