Scherper communiceren door strategie en impact te versterken. Dat leer je in workshopronde 2 van Expeditie Content 2025 – dé meest veelzijdige expeditie voor communicatieprofessionals, contentspecialisten en (web)redacteuren. Dit keer reizen we af naar de Prodentfabriek in Amersfoort. Het thema dit jaar? Zet je tanden in de toekomst! Bekijk de workshops hieronder en maak jouw keuze voor ronde 2 van 11:30 – 12:30 uur! Let op: vol = vol.
Digitale toegankelijkheid: wat is het, waarom is het belangrijk, en voor wie doen we het? En: hoe zit het met wetgeving en richtlijnen? In deze informatiesessie laten 2 specialisten van communicatiebureau Osage je uitgebreid kennismaken met het onderwerp. Bovendien nemen zij per principe (waarneembaar, begrijpelijk, bedienbaar en robuust) de do’s & don’ts door.
Bedoeld voor organisaties die een stap verder willen zetten rondom digitale toegankelijkheid óf nog moeten beginnen.
Jeroen de Haan is een ervaren vormgever/DTP’er en expert op het gebied van digitale toegankelijkheid, waar hij ook met veel enthousiasme workshops over geeft. In zijn rol als teamlead komt zijn hulpvaardige karakter goed van pas en draagt hij zorg voor een team dat van elkaar leert, elkaar helpt en waar nodig aanjaagt en inspireert nieuwe methodes op te pakken.

Als toegankelijkheidsgoeroe geeft Cathalijne Rodenburg geregeld lezingen, workshops, interviews en trainingen over digitale toegankelijkheid. Zij heeft bijna 20 jaar ervaring als copywriter en communicatieadviseur. Haar expertise op het gebied van toegankelijkheid heeft ze onder andere opgebouwd bij de gemeente Amsterdam, waar zij een jaar lang fulltime meedraaide bij het begrijpelijk maken van brieven en webcontent voor alle inwoners van Amsterdam.

Ben je het zat om steeds brandjes te blussen? Loopt je inbox over van de last minute contentverzoekjes? Tijd om je tanden te zetten in een slimme communicatiestrategie. Tijdens deze sessie geven Franka en James je een frisse blik op contentplanning, aan de hand van drie strategieën: projectmatig, always-on en het Hero-Hub-Hygiene-model. Ze lichten de verschillen toe én verklappen hoe je de strategieën slim inzet voor een stralende contentplanning.
Wat je leert:
Of je nu worstelt met losse contentflodders of je campagnes een oppepper kunt gebruiken: na deze sessie heb je weer grip op je planning en kijk je met een frisse blik vooruit.
Franka Smet is marketeer en planningsexpert. Ze laat contentteams zien dat plannen geen tijdverspilling is, maar juist rust en flexibiliteit brengt. Haar missie is zorgen dat communicatieprofessionals meer tijd overhouden voor het leukste van ons vak: content maken!

James Mackenzie is customer successmanager en helpt teams overzicht terug te krijgen. Geen planningspuzzel is hem te complex. Van een uit de hand gelopen Excel naar één duidelijke contentplanning, James zorgt dat jij weer grip krijgt op je content.

Hoe krijg je mensen écht in beweging met jouw creaties? Ontdek de kracht van slimme content in onze workshop!
Ons brein werkt fascinerend – razendsnel, maar ook vol automatische patronen. Wil je écht impact maken met je content? Dan is het essentieel om te begrijpen hoe ons brein werkt en hoe gedrag tot stand komt. In deze interactieve workshop lichten we een tipje van de sluier en duiken we in de wereld van gedragsverandering. We oefenen met praktische technieken, gebaseerd op bewezen gedragsveranderingstheorieën. Zo ervaar je zelf hoe je met slimme content stap voor stap meer impact maakt op gedrag. Breng jij mensen graag in beweging met jouw content? Dan is deze workshop precies wat je zoekt!
Let op: we werken met een beperkt aantal plekken om ruimte te houden voor persoonlijke aandacht en interactie.
Susanne Afman is Senior Communicatieadviseur/strateeg bij Bureau Babbage en werkt voor verschillende opdrachtgevers. Ze heeft jarenlange ervaring met o.a. campagnestrategie en arbeidsmarktcommunicatie, zowel in profit (McDonalds) als non profit (Rijkswaterstaat).

Als Communicatieadviseur en creatieve Copywriter werkt Anna ter Schegget voor Bureau Babbage. Ze is gespecialiseerd in short copy, campagnes en toegankelijke taal, met gevoel voor concept en strategie. Ze werkte voor organisaties als GGD Amsterdam, Hogeschool Inholland, Erasmus Universiteit, de Belastingdienst, Veiligheidsregio, VNG en verschillende ministeries.

Anno 2025 kan je als communicatieprofessional niet meer zonder data. Toch? Door data-gedreven te werken, krijg je beter inzicht in wat werkt en kun je met continue verbeteringen steeds beter resultaat behalen. Maar in de praktijk blijkt dit niet makkelijk. In deze workshop krijg je veel inspirerende voorbeelden over hoe je wél data inzet voor meer succes.
Danny Oosterveer is een data-gedreven marketeer die laat zien hoe je met data direct betere marketingresultaten behaalt. Hij zag in de praktijk hoe weinig data nog wordt benut, en helpt professionals dit te veranderen. Als auteur van Data-bedreven marketing en Basisboek data-driven marketing maakt hij data toegankelijk en toepasbaar. In zijn workshops combineert hij praktijkervaring met heldere uitleg, zodat deelnemers direct zelf aan de slag kunnen.

Scroll je door je tijdlijn, klik je op een aanbieding of lees je een artikel dat precies jouw mening lijkt te bevestigen? Grote kans dat je bent genudged. In deze interactieve workshop ontdek je hoe ons online gedrag wordt gestuurd, vaak zonder dat we het doorhebben. We laten je zien hoe subtiele beïnvloeding werkt, wat jij daar zelf van merkt en hoe je je ertegen kunt wapenen. Met een kleine opdracht ervaar je direct hoe sturend online omgevingen zijn. Deze workshop zorgt voor een toekomstbestendige blik op je eigen gedrag, met praktische inzichten om digitaal bewuster te kiezen in een wereld vol slimme verleiding.
Iris van Weenen is alumna van de Universiteit Leiden, waar ze de master Neerlandistiek: Taalbeheersing van het Nederlands afrondde. Als taalstrateeg bij Taalstrategie adviseert ze organisaties over de sturende kracht van taal en beeld, en hoe deze ons denken en gedrag beïnvloeden. Haar werk draait om het strategisch inzetten van taal om boodschappen helder, overtuigend en impactvol over te brengen en om inzicht te geven in hoe we onbewust worden gestuurd.

Op donderdag 9 oktober 2025 organiseert Babbage weer Expeditie Content – dé meest veelzijdige expeditie voor communicatieprofessionals, contentspecialisten en (web)redacteuren. Dit keer reizen we af naar de Prodentfabriek in Amersfoort. Het thema dit jaar? Zet je tanden in de toekomst!
Tijdens Expeditie Content stel je je eigen programma samen. Kies uit 3 inspirerende workshops waarmee je jouw content futureproof maakt. Of je nu nieuwsgierig bent naar slimme AI-tools, scherper wilt communiceren of duurzame, toegankelijke content wilt maken… Je ontdekt het allemaal op Expeditie Content 2025!
Dit zal sluiten in 22 seconden