Workshop Reputatiemanagement

Paul StamsnijderDatum: 11 april 2019
Spreker: Paul Stamsnijder
Kosten: 99,- euro excl. BTW, incl. drankjes en snacks
Locatie: Babbage Company, Amsterdam

WAT KUN JE VERWACHTEN?

Hoe krijg ik vat op de reputatie van mijn organisatie? En hoe kan ik bouwen aan vertrouwen en voorkeur? Het zijn actuele kwesties en vragen waar organisaties steeds vaker actief mee aan de slag zijn. Tegenwoordig zijn organisaties pas echt succesvol als ze – binnen en buiten – alle belanghebbenden zo vroeg mogelijk bij hun strategie betrekken: medewerkers, klanten, aandeelhouders en de samenleving in het algemeen. In een twee uur durende workshop neemt Paul Stamsnijder je mee in de wereld van reputatiemanagement. Aan de hand van het Reputatieregiemodel en met behulp van aansprekende voorbeelden bespreekt hij alle ins en outs van het vak.

Wat is reputatiemanagement wel? Wat is het niet? En hoe zetten grote bedrijven in op reputatiemanagement? Centraal staan: 1) de verwachtingen: hoe zorg je voor de juiste beeldvorming? En voor wie wil je wat betekenen? 2) de verbinding: hoe breng je de binnen- en buitenwereld samen? En hoe ga je in dialoog met je omgeving?

Het Reputatieregiemodel toont de wijze waarop een organisatie de verbinding kan leggen. Het is een kompas om te bouwen aan vertrouwen en voorkeur. Het bevat de essentiële bouwstenen voor reputatiemanagement om daarmee als organisatie te bouwen aan de verbinding binnen en buiten de organisatie. Winnen doe je niet solo, maar samen.

VOOR WIE BEDOELD?

Deze workshop is voor alle professionals (bijvoorbeeld communicatie, marketing, online) die zich bezighouden met de reputatie van de organisatie en tegen vragen aanlopen zoals:

• wat is reputatie? Hoe kan ik middels reputatiemanagement regie krijgen op de reputatie van mijn organisatie?
• heb ik inzicht in de verwachtingen van alle relevante in- en externe stakeholders, binnen de context van de veranderende samenleving?
• hoe leggen we de verbinding met de samenleving? Hoe zetten we de dialoog in?
• heb ik de onvoorziene omstandigheden en de bijbehorende communicatieve acties structureel en tijdig in kaart gebracht?
• is er een effectieve aanpak om stelselmatig zichtbaar te zijn en hoe geef ik de dialoog met stakeholders op inspirerende wijze vorm?

OVER DE SPREKER

Paul Stamsnijder is founding partner van de Reputatiegroep, de eerste adviespraktijk voor reputatievraagstukken in Nederland. Daarnaast is hij programmadirecteur van de postdoctorale opleiding Master of Reputation Management bij EURIB (European Institute for Brand Management). Hij is vertrouwd adviseur van bestuurders, toezichthouders en (communicatie)directeuren in strategische veranderingen en samenwerkingstrajecten. Naast zijn advieswerk publiceert hij regelmatig over zijn vakgebied. Hij schreef vijf boeken, waaronder ‘De vent is de tent: reputatiemanagement in de praktijk’ (2010) en ‘Stakeholdermanagement: start met wie’ (2016).

OVER DE REPUTATIEGROEP

De Reputatiegroep is een onafhankelijk adviesbureau dat zich inzet om de verbinding in de Nederlandse samenleving te versterken. De Reputatiegroep helpt organisaties vanuit een heldere analyse van het vraagstuk, kennis van de relevante stakeholders en met oog voor de menselijke maat.

Inschrijven voor de Workshop Reputatiemanagement

inschrijven

PROGRAMMA

18:30 - 19:00 uur Ontvangst met een drankje en een snack
19:00 - 21:30 uur De workshop (pauze tussendoor)
21:30 - 22:00 uur Afsluiten met borrel
Waar komt de naam Babbage vandaan?
Charles Babbage (1791-1871) was een Brits filosoof en uitvinder die bekend werd als de ontwerper van de eerste mechanische rekenmachine, de voorloper van de computer. Net als Charles Babbage staat Babbage Company voor ontwikkeling en innovatie.