De 11 plussen van print

In ons digitale tijdperk lijken offline boodschappen bijna verdwenen. Hoewel we steeds meer online doen, blijft print bijzonder en waardevol. Print heeft zelfs veel voordelen die digitale versies niet kunnen bieden. Van fysieke duurzaamheid tot een unieke leeservaring zonder afleidingen, gedrukte media blijven een rol spelen, zelfs bij jonge generaties. In dit artikel ontdekken we waarom print nog steeds zo geliefd is en wat de 11 plussen van print zijn in jouw communicatiestrategie.

  1. Print als tastbare boodschap. De content van een papieren magazine blijft zichtbaar en biedt daarmee een minder vluchtige merkervaring. Een magazine in print sla je vaker open, dus ziet men jouw boodschap herhaaldelijk.
  2. Prettiger lezen. Lezen vanaf papier is nog altijd prettiger dan van een beeldscherm en hiermee ontsnappen we aan schermvermoeidheid.
  3. Duurzaam in print. Geen datacenters of netwerkinfrastructuren. Kies voor een boomvrij magazine, duurzaam geproduceerd met biologische inkten, op groene stroom en met gerecycled papier of papier van landbouwresten. 
  4. Dieper en langduriger betrokken. Bij digitale content scrolt de lezer vluchtiger door de inhoud. Volgens de uitkomsten van de Mediabeleving nemen lezers voor een magazine in print de tijd en dus betrek je de lezer dieper en langduriger bij de inhoud.
  5. Lezen zonder afleiding. Een papieren magazine is vrij van pop-ups of notificaties. Omdat lezers zich volledig concentreren op de inhoud, draagt dat direct bij aan een positieve ervaring van jouw doelgroep.
  6. Schaduwlezers. Een magazine in print kan op de koffietafel of in de wachtruimte liggen, waardoor gezinsleden, collega’s of bezoek meelezen en je jouw doelgroep verbreedt.
  7. Koffietafelfunctie. Een mooi en visueel hoogwaardig vormgegeven papieren tijdschrift gooi je niet zomaar weg. De exclusieve ervaring van prachtig vormgegeven lay-outs en indrukwekkende fotografie kan online niet bieden.
  8. Meer ruimte voor emotie. Een papieren magazine biedt meer ruimte voor emotie en inspiratie. Met inspirerende content creëer je een diepere emotionele connectie met je lezers.
  9. Betrouwbaarheid en geloofwaardigheid. Bij online weet je soms niet meer wat waar is. Volgens de Magazine Media Associatie (MMA)  hebben lezers voor geloofwaardige informatie meer vertrouwen in gedrukte media.
  10. Crash in digitale systemen. Technische problemen beïnvloeden de effectiviteit van digitale marketingstrategieën. Voor het overbrengen van een belangrijke boodschap aan je doelgroep is print betrouwbaarder en stabieler.
  11. Populair bij Gen Z. Uit onderzoek blijkt dat Gen Z steeds vaker kiest voor offline content om zich los te koppelen van de constante digitale ruis. En in plaats van eindeloze content heeft print een begin en een einde. 

Kortom: een aantrekkelijke printuiting is een ijzersterk staaltje branding. Het is een waardevolle aanvulling op de digitale strategie, om een breder publiek te bereiken en de boodschap te versterken. 

Met ons inhouse communicatie- en contentbureau helpen we je graag met spannende concepten, creatieve vormgeving en inspirerende content aan een visueel aantrekkelijk magazine. 
Neem direct contact met Merlijn Wessels, merlijn.wessels@babbage.nl 

Blijf up-to-date

Blogs en nieuws

Meer weten over samenwerken?

Neem contact op 2020

Meld je aan

Heb je nog geen account?
Maak er dan direct één aan!

Schrijf je in!