Marktlink: Babbage Company gaat met investeerder nieuwe toekomst in

Nadat Lieke Severijns het eind jaren 90 even had aangekeken, besloot ze de stap naar het ondernemerschap te maken. De dynamiek binnen de detacheringorganisatie waar ze werkte, was veranderd en paste haar niet zo goed meer. Als ondernemer kon ze wél haar eigen weg kiezen. Dat pad leidde naar de bekendste recruitment- en detacheringorganisatie in communicatie, content en marketing. Onlangs nam Lieke, na bijna 25 jaar, afscheid van haar Babbage Company, dat onverminderd koers houdt om hét toonaangevende, full-service communicatiebedrijf van Nederland te worden.

De keuze voor een eigen bedrijf in de communicatie- en marketingbranche was niet meer dan logisch, schetst Lieke. “Projectmatig werken was binnen deze branche in opkomst, reclamebureaus groeiden als kool en organisaties investeerden fors in communicatie en marketing. Bovendien waren er eind jaren 90 nog amper recruitment- en detacheringbureaus gespecialiseerd in marketing en communicatie. In tegenstelling tot bijvoorbeeld ICT en finance.”