Marktlink: Babbage Company gaat met investeerder nieuwe toekomst in

Nadat Lieke Severijns het eind jaren 90 even had aangekeken, besloot ze de stap naar het ondernemerschap te maken. De dynamiek binnen de detacheringorganisatie waar ze werkte, was veranderd en paste haar niet zo goed meer. Als ondernemer kon ze wél haar eigen weg kiezen. Dat pad leidde naar de bekendste recruitment- en detacheringorganisatie in communicatie, content en marketing. Onlangs nam Lieke, na bijna 25 jaar, afscheid van haar Babbage Company, dat onverminderd koers houdt om hét toonaangevende, full-service communicatiebedrijf van Nederland te worden.

De keuze voor een eigen bedrijf in de communicatie- en marketingbranche was niet meer dan logisch, schetst Lieke. “Projectmatig werken was binnen deze branche in opkomst, reclamebureaus groeiden als kool en organisaties investeerden fors in communicatie en marketing. Bovendien waren er eind jaren 90 nog amper recruitment- en detacheringbureaus gespecialiseerd in marketing en communicatie. In tegenstelling tot bijvoorbeeld ICT en finance.”

V.l.n.r.: Monique van Vliet, Lieke Severijns en Carina Snaas

Steenfabriek

Lieke herinnert zich de start in 1999 maar al te goed. “Ik begon met een oud-collega in een kantoor in Utrecht, boven een steenfabriek. Noem het een noodlocatie, maar wel een met veel ruimte en een lekker lage huurprijs. Dat zochten we. Met de Gouden Gids en Rolodex op ons bureau gingen we bellen voor opdrachten.” Al snel vond de dienstverlening van Babbage Company aftrek bij reclame- en internetbureaus en in de bancaire sector. De eerste opdrachten waren daarmee een feit. “In die tijd kwamen er ook steeds meer communicatie- en marketingopleidingen. Daar wierfden we ambitieuze jonge mensen die graag projectmatig wilden werken. In no-time hadden we veertig mensen in dienst.”

Volgende groeifase

In oktober van dit jaar nam Lieke afscheid van de succesvolle organisatie. “Er zijn meerdere redenen waarom het nu een mooi moment is. Na bijna 25 jaar Babbage en 40 jaar in dit vak vind ik het goed geweest. Bovendien heeft een bedrijf van deze omvang baat bij een stevige investeerder. Ik wil plaatsmaken voor een nieuwe generatie die Babbage Company naar de volgende fase kan brengen.” Die stevige investeerder vond Lieke in Synergia Capital Partners, met de hulp van Marktlink. In de nieuwe holding is ook Loo van Eck, specialist in communicatie- en schrijftrainingen, toegetreden.

Carina en Monique (partners sinds respectievelijk 2019 en 2014) gaan zorgen voor die volgende groeifase. Het doel van beiden is helder: “We willen hét full-service communicatiebedrijf van Nederland worden. We zien volop kansen, samen met Loo van Eck, om te groeien, door onder meer cross-selling en bijvoorbeeld innovaties op het gebied van AI. Onze doelgroepen en klantenportfolio’s vullen elkaar aan en bieden ruimte om te groeien.”

Lees hier het hele Marktlink artikel

Meer weten over samenwerken?

Neem contact op 2020

Meld je aan

Heb je nog geen account?
Maak er dan direct één aan!

Schrijf je in!