Professional in the Spotlights: Cagla Kaya, Communicatiemedewerker Onderzoek bij de Hogeschool van Amsterdam (HvA)

“Het is een uitdaging verschillende ‘eilandjes’ te laten samenwerken”

Al ruim 21 jaar zijn wij de verbindende schakel in het netwerk van marketing-, communicatie,- en online professionals. We vinden voor zowel junior, medior als senior professionals passende opdrachten/projecten/functies. Dat zijn zowel interim-professionals (als zzp’er of via project- detachering), onze eigen pool Babbage-projectprofessionals (die in vaste dienst werken voor verschillende werkgevers) en professionals die op zoek zijn naar een nieuwe (vaste) uitdaging. We stellen je graag een aantal van hen voor!

Deze keer in the spotlights: Cagla Kaya, Communicatiemedewerker Onderzoek bij de Hogeschool van Amsterdam (HvA)

Verschillende eilandjes

“Op de Hogeschool van Amsterdam (HvA) zijn er allerlei verschillende afdelingen met eigen taken. Het is een uitdaging voor mij de verschillende ‘eilandjes’ te laten samenwerken aan het overkoepelende doel, in dit geval bekendheid voor het nieuwe kenniscentrum Center for Economic Transformation (CET) creëren.

De naam verraadt het al een beetje, het CET richt zich op duurzaamheid en transformatie. Het lectoraat Urban Economic Innovation binnen het centrum wil bijvoorbeeld onderzoeken hoe Amsterdam zich kan versterken als kennisstad. Dit doen ze door te kijken naar de regionale kenniseconomie, hoe publieke en private partijen samen tot oplossingen voor een duurzame economie kunnen komen en hoe de stad sterke netwerken kan leggen tussen het onderwijs en bedrijfsleven. Vooral het duurzaamheidsaspect is voor onze positionering heel belangrijk.”

Geen journalistiek, maar communicatie

“Van kleins af aan vind ik communicatie al heel interessant”, vertelt ze. “Eigenlijk wilde ik vroeger de journalistiek in, ik wilde oorlogsverslaggever worden. Laten zien wat mensen in zo’n gebied meemaken en hun verhalen vertellen aan de rest van de wereld. 
Naarmate ik ouder werd, zag ik in dat communicatie en journalistiek hand in hand gaan, maar dat er meer mogelijkheden zijn bij communicatie. Verder is het voor mij belangrijk dat ik een steentje kan bijdragen aan de maatschappij. Ook dat kan beter met communicatie, je kan er alle kanten mee op. Communicatie is heel veelzijdig en dat interesseert mij heel erg.”

Inhaken op alle belangen en wensen

“Bij mijn opdracht voor de HvA moeten mijn collega’s en ik ervoor zorgen dat het nieuwe kenniscentrum bekendheid krijgt in de buitenwereld. We werken eraan te laten zien wat de identiteit van het kenniscentrum is en op welke gebieden het zich wil gaan richten, zowel binnen als buiten de HvA. De vraag daarbij is vooral hoe we dat gaan doen en wat we daarvoor nodig hebben.

Stakeholders meenemen in complexe vraagstukken

“Vanuit mijn functie heb ik contact met alle stakeholders van het kenniscentrum, in dit geval lectoraten, onderzoeksgroepen, oprichters van het kenniscentrum, studenten, maar ook gemeentes. We hebben bijvoorbeeld veel te maken met de gemeente Amsterdam. Het kenniscentrum is onderdeel van de HvA, maar doet ook onderzoeken met de hulp van de gemeente Amsterdam.  

Voor mij is het een hele goede ontwikkeling om anderen mee te krijgen in dit soort complexe vraagstukken. Als organisatie willen we alle stakeholders aanspreken en betrekken bij de verschillende projecten. Iedere partij heeft verschillende belangen en wensen, die willen we ook zo veel mogelijk meenemen”

Aanpassen aan de vraag

“Ik vind het altijd een uitdaging te werken met nieuwe mensen. De lessen die ik uit deze opdracht haal is dat je je altijd aan moet kunnen passen aan wat precies de vraag is van de organisatie is. Een communicatieprofessional moet altijd kritisch blijven en vragen durven stellen, dat is heel belangrijk. Daarom is het belangrijk om al die verschillende perspectieven mee te nemen. Alleen dan kun je draagvlak binnen de organisatie creëren en het doel bereiken.”

In verschillende keukens kijken

“Sinds maart 2021 ben ik in dienst bij Babbage Company en via hen ben ik gedetacheerd bij de HvA. Via Babbage krijg ik meer mogelijkheden aangeboden dan als ik zelf op zoek zou gaan. Als starter is het goed om in verschillende keukens te kijken en in verschillende organisaties ervaring op te doen. Op deze manier zet ik mijzelf als communicatieprofessional in de kijker.

Babbage helpt met het vinden van een persoonlijk geschikte opdracht waarmee je je verder kan ontwikkelen als professional. Dat vind ik belangrijk. Ik ben nog groeiende in mijn rol als communicatieadviseur. Door goede, bijpassende vacatures te krijgen, krijg ik echt kansen. Daar scoort Babbage punten mee, ze stimuleren mij in mijn ontwikkeling.”

“Babbage helpt persoonlijk met het vinden van een geschikte opdracht waarmee je je verder kan ontwikkelen”

Ben jij ook op zoek naar een nieuwe uitdaging? Wij gaan graag met jou in gesprek en samen op zoek naar een mooie next step . Solliciteer nu!
In de serie Professional in the Spotlights hebben we vele verhalen. Leer bijvoorbeeld over de opdracht van Angelique Bergers en Jade Wissink, die bij het Ministerie van Binnenlandse Zaken de communicatie rond de Tweede Kamerverkiezingen 2021 verzorgden of check het verhaal van Annemiek Bots, die werkt als woordvoerder bij de Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied.
 
Blijf up-to-date

Blogs en nieuws

Meer weten over samenwerken?

Neem contact op 2020

Meld je aan

Heb je nog geen account?
Maak er dan direct één aan!

Schrijf je in!

Babbage Company gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.