Professional in the Spotlights: Jeroen Duijvestijn, Senior Communicatieadviseur, Cultuur en Leiderschap (a.i) Belastingdienst

“Een groot aantal zaken komt nu in een versnelling, dat is heel interessant qua cultuur”

Al meer dan 20 jaar zijn wij de verbindende schakel in het netwerk van marketing-, communicatie- en online professionals. We vinden voor zowel junior, medior als senior professionals passende opdrachten/projecten/functies. Dat zijn interim-professionals, onze eigen Babbage Professionals die op detacheringsbasis werken en professionals die op zoek zijn naar een nieuwe vaste uitdaging. In ‘Professional in the Spotlights’ stellen we ze graag voor!

Deze keer in the spotlights: Jeroen Duijvestijn, Senior Communicatieadviseur, Cultuur en Leiderschap (a.i) bij de Belastingdienst

 

Hoi Jeroen, wat was jouw pad in de communicatie?

“De eerste jaren van mijn carrière heb ik in de journalistiek gewerkt. Als freelancer schreef ik vooral over maatschappelijke kwesties, voor bijvoorbeeld Het Parool en De Groene Amsterdammer. Op een gegeven moment werd ik benaderd door Roland van Kralingen, een heel bekende merkengoeroe. Hij zocht een redacteur/ghostwriter, omdat hij boeken schreef/publiceerde in zo’n hoog tempo dat hij daar hulp bij kon gebruiken. Daarna heb ik bij marktonderzoekbureau Trendbox gewerkt, waar ik mij bezig hield met onderzoek naar maatschappelijke trends en het adviseren van organisaties over hoe ze in de communicatie en strategie op deze veranderingen konden inspelen. Vaak ging dat ook om de reputatie van die organisaties. Zo ben ik in het vak van reputatiemanagement gerold en werd ik manager reputatie bij NS en zorgverzekeraar VGZ. De rode draad door alles wat ik tot nu toe heb gedaan is  het raakvlak tussen organisaties en hun omgeving, dat spreekt me heel erg aan.“