De smaak van ambitie: New York Pizza en Babbage Company

 CMO Joost Geurtsen over het partnership tussen New York Pizza en Babbage Company

"Met weinig woorden, energie en tijd komen we samen tot een heel goed resultaat."

Hoe zet je een pizzaketen op in Nederland? Deze vraag stond centraal in de afstudeerscriptie van Philippe Vorst, oprichter van New York Pizza. Nu 30 jaar later een icoon in de Nederlandse bezorgmarkt. Wie kent de pizzaketen niet?

Philippe kwam in 2017 via een aanbeveling in contact met Babbage Company voor de search naar nieuwe marketingprofessionals, met als eerste vraag een SEA-specialist. Toen hij twee jaar later op zoek was naar een Marketing Director, wist hij dus waar hij moest zijn. Joost Geurtsen werd de nieuwe Marketing Director die hij zocht en Joost groeide door naar Chief Marketing Officer (CMO). Inmiddels werken we al jaren met hem samen als recruitmentpartner en hebben meegebouwd aan zijn marketing- en e-commerceteam. Van Marketing Manager tot Online Marketeer, van vaste functies tot interim professionals. Als Joost voor zijn team versterking zoekt, schakelt hij de hulp van Babbage in. Joost: ‘Ik denk dat bijna alle marketingteamleden via Babbage zijn gekomen. Jullie kennen ons bedrijf goed en dat is heel fijn werken. Jullie begrijpen het type persoon dat goed bij ons past, dus we hebben vaak maar een halve zin nodig om een hele zin te maken.’

It's the dough!

Binnen New York Pizza (NYP) is Joost, samen met zijn team, verantwoordelijk voor marketing in de breedste zin van het woord. Van campagnes tot customer journeys. Wat NYP extra bijzonder maakt, is dat het pizzaproduct zelf (nieuwe receptuur, nieuwe samenstellingen, etc.) ook langs het marketingteam gaat. ‘Dat is extra leuk, want normaal gesproken krijg je als marketing een product of propositie in je schoot geworpen, maar hier wordt het geïntegreerd bedacht,’ vertelt Joost. ‘Zo is iedereen nauw betrokken en gaat alles goed samen: van bedenken tot in de markt zetten. Dat doen we vanuit het hoofdkantoor in Amstelveen, boven op onze deegfabriek. Ons deeg is namelijk ons geheim en daar zitten we dan ook letterlijk dichtbij.’