Workshop 7 onmisbare stappen om uw organisatiecrisis te lijf te gaan

Datum: Donderdag 30 november 2017
Spreker: Helmi Geeve
Kosten: € 99,- excl. BTW, incl. het e-book, drankjes en snacks
Locatie: Babbage Company, Amsterdam

De telefoon gaat op een moment dat het u eigenlijk niet gelegen komt. De banken dreigen de kredietkraan dicht te draaien. Medewerkers willen opheldering. De pers staat met draaiende camera’s voor de deur. Social media ontploft. De zaak dreigt uit de hand te lopen!

Als bestuurder, communicatiedirecteur of manager schrikt u daar natuurlijk van. Waar moet je beginnen? Wat is verstandig om te doen en wat niet? En in welke volgorde? Waar kunt u op teruggrijpen? Hoe krijgt u de controle weer terug, de medewerkers kalm en de pers met een duidelijk verhaal weer weg? Er moet in ieder geval iets gebeuren om de zaak weer op orde te krijgen. Voor nu, maar ook voor straks. Want u weet dat reputatieschade doorwerkt.

Wat kun je verwachten?

Tijdens de Rep&Roer workshop neemt Helmi Geeve je mee in de Prep, Rep en Roer-methode om een organisatie crisis te lijf te gaan. Hiervoor heeft ze een 7-stappen plan ontwikkeld die ze je leert toe te passen bij grote en kleine organisatiecrises. Na deze workshop kun je gelijk aan de slag met de Prep, Rep en Roer-methode en ben je voortaan voorbereid om te handelen! Natuurlijk ontvangt u na de workshop het e-book 7 stappen om uw organisatiecrisis te lijf te gaan.

Voor wie bedoeld?

Deze workshop is voor bestuurders, managers, communicatiedirecteuren, communicatiemanagers en communicatieprofessionals die zowel bij het bedrijfsleven als de overheid te maken kunnen krijgen met een organisatiecrisis.

De spreker

Helmi Geeve is reputatiemanager en eigenaar van het bureau Rep&Roer. Vanuit diverse branches (financiële dienstverlening, hospitality, zorg, industrie en onderwijs) waar zij met uiteenlopende soorten organisatiecrises te maken heeft gehad, heeft Helmi een model ontwikkeld dat toepasbaar is om een organisatiecrisis aan te pakken. Dit heeft zij met succes toegepast bij o.a. Hogeschool Inholland, Care Cosmetics, ROC Leiden en recentelijk bij ROC West-Brabant. Helmi richt zich niet alleen op het te lijf gaan van de organisatiecrisis maar werkt nadien ook aan het reputatieherstel zodat de organisatie weer verder kan. Zij zet daarbij sterk in op samenwerking.

'Want als je het samen oplost, kan er uit een crisis ook iets moois ontstaan. Zelfs een diamant moet je oppoetsen om te laten glimmen. Maar je moet het wel doen: zonder wrijving geen glans.'

Programma

18:30 - 19:00 Ontvangst met een drankje en een snack
19:00 - 21:30 De workshop (pauze tussendoor)
21:30 - 22:00 Afsluiten met borrel

Inschrijven

 

Waar komt de naam Babbage vandaan?
Charles Babbage (1791-1871) was een Brits filosoof en uitvinder die bekend werd als de ontwerper van de eerste mechanische rekenmachine, de voorloper van de computer. Net als Charles Babbage staat Babbage Company voor ontwikkeling en innovatie.