Workshop Crisiscommunicatie in het social media tijdperk

Frank PetersDatum: 28 februari 2019
Spreker: Frank Peters: adviseur, docent, schrijver
Kosten: €109,- excl. BTW, incl. boek Crisiscommunicatie voor Iedereen & drankjes en snacks
Locatie: Babbage Company, Amsterdam

Iedere communicatieprofessional krijgt wel eens te maken met een crisis. En dan telt niet meer wat je de afgelopen twintig jaar hebt opgebouwd als organisatie of merk, maar hoe je vandaag omgaat met deze situatie en het probleem van jouw crisis oplost voor jouw omgeving.
In dit social media tijdperk zijn de responstijden bij crisis teruggelopen van 24 uur naar 24 minuten. En soms moet het nog sneller. Je bent kwetsbaarder dan ooit. Want de omgeving oefent steeds meer druk uit door direct te reageren. Het is feitelijk iedere dag ‘judgement day’. De omgeving is nu rechter, jury en beul tegelijkertijd. Dat vraagt om een andere manier van communicatie in crisistijd. En dat is wat deze workshop je biedt.

WAT KUN JE VERWACHTEN?

In de workshop laat Frank Peters je zien hoe de omgeving van jouw organisatie of merk is veranderd en welke eisen dit stelt aan de communicatie in crisistijd. Je maakt kennis met de basisprincipes voor effectieve crisiscommunicatie. En je leert wat de randvoorwaarden zijn voor succes en hoe je je optimaal voorbereid voor crisiscommunicatie in dit social media tijdperk. Ook verken je in de workshop jouw eigen aandachtspunten voor verbetering. Kortom een praktische workshop die je helpt voorbereiden op de lastige momenten die voor iedere communicatieprofessional of marketeer vroeg of laat gaan ontstaan. Tegelijkertijd zijn dat ook de momenten waarop je je juist kunt onderscheiden door dan op te staan en leiderschap te tonen!

VOOR WIE BEDOELD?

De workshop is bedoeld voor communicatieprofessionals en marketeers, die in de dagelijkse praktijk verantwoordelijk zijn voor de reputatie van een bedrijf, organisatie of merk. Maar feitelijk voor iedereen, want vroeg of laat word je zakelijk of privé een keer geconfronteerd met een crisis.

OVER DE SPREKER

Frank Peters houdt zich al 30 jaar bezig met reputatiemanagement en crisiscommunicatie. Hij is eigenaar van VIRTUS Communications en adviseert gerenommeerde ondernemingen, organisaties en bestuurders. Hij is docent bij onder meer Beeckestijn Business School en auteur van de boeken ‘Crisiscommunicatie voor Iedereen’, ‘Mediatraining voor Iedereenn, ‘What are the saying about you?’, ‘Reputatie onder Druk’ en ‘Spanning rond de Boardroom’.

PROGRAMMA

18:30 - 19:00 uur Ontvangst met een drankje en een snack
19:00 - 21:30 uur De workshop (pauze tussendoor)
21:30 - 22:00 uur Afsluiten met borrel

Inschrijven voor de Workshop Crisiscommunicatie

inschrijven
Waar komt de naam Babbage vandaan?
Charles Babbage (1791-1871) was een Brits filosoof en uitvinder die bekend werd als de ontwerper van de eerste mechanische rekenmachine, de voorloper van de computer. Net als Charles Babbage staat Babbage Company voor ontwikkeling en innovatie.