Drie workshops Online Marketing

Dennis Mickers geeft drie Online Marketing workshops in onze Babbage Summer School Academy:  Google Analytics, Google Adwords (SEA) en Zoekmachine optimalisatie (SEO). Schrijf je in voor alle drie de workshops en betaal er maar twee!

Hieronder legt Dennis uit waarom deze drie onderwerpen (en dus de workshops) perfect op elkaar aansluiten.

'Google Analytics, Google Adwords en zoekmachine optimalisatie zijn online marketing takken die allen met elkaar in verband staan. Allereerst wens je alle online marketing handelingen vanuit een goede basis meetbaar te verkrijgen en wil je kunnen analyseren wat de output daarvan is op de website. Het gedrag van de bezoekers van je website kun je eenvoudig meetbaar krijgen via Google Analytics. De betreffende online marketing mogelijkheden die voor verkeer naar de website zorgen, kunnen voor een groot gedeelte bestaan uit de inzet van zoekmachine adverteren via Google Adwords en zoekmachine optimalisatie. In Google Analytics ontdek je dan direct het succes van zowel je Google Adwords als zoekmachine optimalisatie campagnes.'

Welke volgorde is het slimst, eerst SEO of SEA?
'In het verlengde van de online marketing mogelijkheden is het aan te raden om juist te starten met Google Adwords, zodat je op korte termijn inzichtelijk hebt op welke zoekwoorden je leads en/of verkopen genereert op de website. Als je weet welke zoekwoorden zorgen voor deze gewenste handelingen kun je ook trachten om juist op deze zoekwoorden organisch hoger te gaan scoren, via de inzet van zoekmachine optimalisatie. De output van Google Adwords zorgt dan weer juist voor de input van zoekmachine optimalisatie. Door juist alle drie de onderdelen te beheersen kun je vanuit een gedegen perspectief de resultaten van je online marketing case optimaliseren.'

Wat is het geheim van een geslaagde campagne?
'Het succes van een Google Adwords campagne valt of staat met hoe de website eruit ziet. Door op basis van Google Analytics de website te optimaliseren voor conversies (zoals leads of verkopen) kan het resultaat vanuit een Google Adwords campagne, maar zeker ook voor een zoekmachine optimalisatie traject, het meest optimaal worden. Zo is bij een klant ooit het conversiepercentage met ruim 300% gestegen door op basis van de output van Google Analytic,s niet enkel meer het contactformulier op de contactpagina op te nemen, maar juist op iedere pagina. Door een klik in het conversiepad te elimineren gingen bezoekers welke vanuit de Google Adwords advertenties en organische zoekresultaten de website binnen kwamen eerder over tot het invullen van het contactformulier.'

De workshops zijn helaas vol. Inschrijven is niet meer mogelijk.

Donderdag 7 september 2017
Workshop Google Analytics: www.babbage.nl/analytics  

Donderdag 14 september 2017
Workshop Google Adwords (SEA): www.babbage.nl/SEA  

Donderdag 21 september 2017
Workshop Zoekmachine optimalisatie (SEO): www.babbage.nl/SEO  

DRIE WORKSHOPS AANBIEDING
Google Analytics, SEA & SEO voor de prijs van twee!

VACATURES & PROJECTEN
in Amsterdam
in omgeving Den Haag
in Amsterdam
Waar komt de naam Babbage vandaan?
Charles Babbage (1791-1871) was een Brits filosoof en uitvinder die bekend werd als de ontwerper van de eerste mechanische rekenmachine, de voorloper van de computer. Net als Charles Babbage staat Babbage Company voor ontwikkeling en innovatie.